Friday, June 12, 2009

Al-Baqou Lillah

Bismillahirrahmanirrahim.

Al-Baqoulillah kepada ahli keluarga Ammar Zulkiflee.. berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Namun, ketabahan Ummu Ammar dalam menghadapi pemergian beliau memang satu yang sangat perlu dicontohi oleh kita. Seteguh iman Khansa', Ummu Ammar redho atas ketentuan Ilahi yang terlebih dahulu memanggil anak sulungnya yang soleh.

Moga Allah menyembuhkan Saudara Rahman dan saudara Akram daripada kecederaan mereka. Alhamdulillah, berkat doa orang ramai, dengarnya keadaan makin stabil, Akram juga dengarnya mengalami brain edema dan tidak lebih dari itu. Moga Alla mudahkan untuk mereka berdua.

Bagi Saudara Saif dan Fitri, moga tabah menghdapi ujian Allah SWT. Qadar Allah ma sha a Fa'al. Manusia hanyalah penyebab dan tidak lebih dari itu. Yang ditakdirkan terjadi, telahpun berlaku. Takdir Allah juga telah menentukan yang kalian hanya mendapat kecederaan fizikal yang ringan, semuanya telah tertulis di Lauh al-Mahfuz..

Bagi kita yang berdekatan dengan mereka, moga mengambil iktibar. Kematian datang bila-bila masa, musibah menimpa sebagai ujian, sabar dan tsabat tak kita pada ketentuan Ilahi.

Al-Fatihah buat Arwah, dan doa serta solat hajat buat yang lain, moga stabil, fizikal, mental dan rohani..

No comments:

Post a Comment